مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، با اشاره به پتانسیل بالای ذخایر معدنی این مجموعه و برنامههای توسعهای در سراسر کشور، از هدفگذاری برای قرار گرفتن در جمع سه شرکت برتر معدنی ایران خبر داد.
به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، در گفتوگو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: پتانسیل این مجموعه از نظر ذخایر معدنی بسیار بالا ارزیابی میشود. ذخایر دارای پروانه بهرهبرداری نزدیک به ۲۳۰ میلیون تن است که بهصورت بالفعل قابل برداشت بوده و همین مقدار نیز بهصورت بالقوه، قابل پیشبینی و دستیافتنی تلقی میشود.
وی با تأکید بر اهمیت سرمایهگذاری بهموقع در صنعت معدن افزود: شرکت صبانور میتواند در آیندهای نزدیک با سرمایهگذاری هدفمند، به یکی از شرکتهای اصلی و برتر در حوزه معدن تبدیل شود. شرط تحقق این برنامه اکتشاف و بهرهبرداری هوشمندانه از این ذخایر خدادادی ،تامین بهموقع منابع ریالی وارزی خواهد بود
ضیایی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به حوزه معدن بهعنوان یکی از پایههای اشتغال پایدار کشور و نقش آن در توسعه صادرات و ارزآوری، تصریح کرد: انشاءالله این رویکرد در شرکت صبانور نیز محقق خواهد شد. با توجه به شعار سال مبنی بر “سرمایهگذاری برای تولید و مشارکت مردم” و تصمیمات مثبتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان ایمیدرو اتخاذ شده است، امیدواریم با جذب سرمایهگذاری خارجی مناسب ومنابع ریالی داخلی ، بتوانیم با سرعت طرحهای توسعهای شرکت را پیش ببریم.
مدیرعامل صبانور ادامه داد: در حال حاضر این طرحها در دو استان کشور در حال اجراست و پیشرفت مطلوبی داشتهاند. در استان کردستان (بیجار) پروژه فولاد کردستان را دنبال میکنیم و در جنوب شرق این استان نیز محدوده گُلالی را در اختیار داریم. همچنین در استان همدان، تکمیل زنجیره ودر یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز وارد حوزههایی خارج بجز سنگآهن از جمله سرب، روی و مس شدهایم. امید داریم با این اقدامات، بتوانیم صبانور را در جایگاهی که شایسته آن است، قرار دهیم.
وی با اشاره به تجربیات خود در استانهای کرمان، یزد و خراسان گفت: اعتقاد دارم شرکت صبانور با توجه به ذخایر باید در بین سه شرکت اصلی حوزه معدن وفرآوری معدنی کشور قرار گیرد و انشاءالله این هدف دور از انتظار نخواهد بود
ضیایی در پایان خاطرنشان کرد: هدفگذاری اصلی صبانور در سال جاری، حفظ روند رشد تولید، افزایش صادرات و در نتیجه تأمین ارز مورد نیاز برای اجرای بهموقع پروژههای توسعهای است. نخستین گام در این مسیر، بهرهبرداری از پروژه گندله “صبا امید غرب خاورمیانه” در بیجار خواهد بود که کارخانه گندلهسازی آن بهعنوان یکی از طرحهای مولد و ارزآور، میتواند موتور محرک سایر طرحهای توسعهای صبانور باشد.
تعداد بازدید : 0
وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق ایران در مراسم روز ملی اصناف، از نقش تعیینکننده شبکه صنفی در مدیریت بازار طی جنگ اخیر سخن گفتند و تأکید کردند که حفظ آرامش بازار، جلوگیری از کمبود کالا و افزایش تابآوری اقتصادی بدون مشارکت اصناف امکانپذیر نبود.
کمتر از دو هفته پس از طرح مطالبه فعالان اقتصادی برای تقویت حمایتهای قضایی از تولید، دادگستری استان تهران با ابلاغ دستورالعملی ۵ بندی، فورسماژور ناشی از جنگ را در رسیدگی به پروندههای تولیدکنندگان آسیبدیده به رسمیت شناخت و بر حمایت قضایی و بانکی از این بنگاهها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هماندیشی فعالان اقتصادی با رئیس مجلس، با تأکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای ایران و چین از سطح تجارت به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری، سه پیشنهاد راهبردی برای توسعه همکاریهای دو کشور در صنعت مس ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از بهرهبرداری واحد سولفورزدایی این کارخانه خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای زنجیره ارزش تولید این شرکت برشمرد.
Δ