مدیران بوم گردی ها در کشور تقاضای تشکیل کارگروه حقوقی و کمیته پیگیری مطالبات را با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست وزیر میراث فرهنگی با روسای تشکل های بوم گردی امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد در این برنامه بهروزی از فعالان بوم گردی بیان کرد: کارگروه حقوقی تشکیل شود که درباره چگونگی کارکرد و پرداخت مالیات و نام بوم گردی ها اطلاعات حقوقی در اختیار افراد دهد و پیگیری کند.
در ادامه عرفانی رییس هیات مدیره جامعه بوم گردی گیلان هم گفت: بوم گردی های غیرمجازی هستند که در پلتفرم ها تبلیغ کرده و کار می کنند و برخوردی هم با آنها نمی شود.
وی افزود: درخواست داریم کمیته ای تشکیل شود تا رابط بین بخش خصوصی و دولتی باشد و اجازه ندهیم که این واحدها رشد قارچ گونه داشته باشند و مشکلاتی را برای ما هم ایجاد کنند.
قربانی از فعالان استان مازندران گفت: قرار بود که تعرفه آب و برق و گاز به جای صنعتی با تعرفه فرهنگی محاسبه شود در حالی که این اقدام انجام نشد و پل قبض های ما تا ۸ میلیون تومان هم می شود.
وی گفت: اماکن برای خانه های بوم گردی امنیت به ارمغان نیاورد. کسب و کار خانه های بوم گردی خانواده محور است. وی اماکن میگوید که باید دوربین نصب کنید. چطور برای خانواده ام دوربین بگذارم. از طرفی فشار واحدهای غیرمجاز را داریم و از طرفی درگیر نهادهای مختلف هستیم به همین دلیل تقاضایی برای گرفتن مجوز وجود ندارد چون واحدهای غیرمجاز این مشکلات را ندارند.
حاج علی از استان مرکزی هم بیان کرد: انجمن های بوم گردی با دخالت ادارات کل میراث فرهنگی مواجه هستند. مدیرکل مهندسی انجام میدهد.
سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مدیران چند استان که در این باره دخالت انجام داده اند باید پاسخگو باشند.
وی گفت: ما نهادهای صنفی داریم و نباید این اقدام انجام شود این مسئله باید توسط معاون گردشگری در قالب یک بخشنامه به همه استانها ابلاغ شود اگر بعد از آن باز هم تکرار شد، ورود پیدا میکنیم.
ری- وزیر میراثفرهنگی و گردشگری با تأکید بر جایگاه تمدنی شهرری گفت: این شهر از کهنترین مراکز تمدنی ایران است، اما آنگونه که شایسته بوده در حوزههای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی معرفی نشده است.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به افزایش سفرهای زائران در ایام محرم و صفر، بر ضرورت دریافت کارنه دوپاساژ و گواهینامه بینالمللی برای تسهیل ترددهای برونمرزی تأکید کرد.
ایران با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری پایدار، در نشست تخصصی گردشگری سبز کشورهای آسیایی در باکو حضور مییابد.
متقاضیان گواهینامه رانندگی بینالمللی از این پس میتوانند در کنار نسخه فیزیکی، از نسخه دیجیتال این سند با قابلیت اعتبارسنجی برخط استفاده کنند.
Δ