شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از ساعاتی پیش با اختلال جهانی روبرو شده و دسترسی هزاران کاربر در سراسر دنیا، بهویژه در آمریکا و اروپا، به این پلتفرم قطع شده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق دادههای وبسایت Downdetector، موج گزارشهای خرابی از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران (۱:۰۲ PM GMT) آغاز شد. آمارها نشان میدهد:
بیش از ۴۰ هزار گزارش اختلال تنها در ایالات متحده ثبت شده است.
بیش از ۶ هزار کاربر در بریتانیا با مشکل مواجه شدهاند.
کاربران در نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن موبایل با پیام خطا (Error Message) مواجه میشوند و هیچ پستی در صفحه اصلی (Timeline) یا پروفایلها بارگذاری نمیشود. دکمه «تلاش مجدد» (Retry) نیز برای اکثر کاربران بینتیجه مانده است.
تا این لحظه، حساب رسمی پشتیبانی X هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. این بزرگترین قطعی X از آبان ماه گذشته (نوامبر ۲۰۲۵) تاکنون محسوب میشود و هنوز علت دقیق این نقص فنی مشخص نیست.
۲۲۷۲۲۷
بازی شب گذشته ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ بالاخره طلسم پیک ترافیک اینترنت را بعد از قطعی ۸۸ روزه شکست و به عدد ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید.
اگر از کاربران قدیمی اندروید باشید، احتمالا به یاد دارید که چگونه نخستین نسخههای اندروید به نام دسرها نامگذاری میشدند، اما از اندروید ۱۰، نامگذاری سیستم عامل گوگل به این شیوه، به خاطرهها پیوست.
کمتر از یک هفته از انتشار رسمی سیستمعامل جدید گوگل میگذرد و اکنون کاربران میگویند مشکلات آزاردهندهای برای گوشیهای پیکسل آنها ایجاد شده است.
مایکروسافت در حال تغییر یکی از قدیمیترین رویههای خود در انتشار نسخههای جدید ویندوز است و به جای اینکه که هر سال یک نسخه جدید عرضه کند، قابلیتهای جدید را به صورت تدریجی ارائه میکند.
Δ