مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو از ابلاغ هماهنگیهای جدید برای تسریع در دسترسی به دارو و رفع برخی موانع زنجیره تأمین در شرایط بحران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، اکبر عبداللهی اصل مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط خاص تأمین دارو در وضعیت بحران، اعلام کرد: با هدف تسهیل و تسریع فرآیندهای مربوط به ایجاد دسترسی و رفع برخی موانع برای آزادسازی اقلام تأمین شده، هماهنگیهای لازم به شرکتهای فعال در زنجیره تأمین داروی کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: بر اساس این هماهنگیها، در خصوص نمونهبرداری ادواری فرآوردههای وارداتی از مسیر ثبتی، در صورتی که تغییری در ملاحظات زنجیره تأمین فرآورده از جمله منبع تأمین یا سایر ملاحظات ثبتی و کیفی ایجاد نشده باشد، امکان آزادسازی فرآوردهها با تعهد مسئول فنی شرکت و همزمان با فرآیند نمونهبرداری ادواری فراهم خواهد بود.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مورد فرآوردههای واردات فوریتی نیز چنانچه سابقه قبلی تأییدیههای کیفی وجود داشته باشد، تولیدکننده از اعتبار مناسب برخوردار باشد و زنجیره تأمین از مسیر شرکتهای عمدهفروش معتبر انجام شود، امکان آزادسازی فرآوردهها به موازات نمونهبرداری و انجام آزمایشها در آزمایشگاه مرجع فراهم است.
عبداللهی اصل تأکید کرد: این تصمیم با هدف حفظ پایداری زنجیره تأمین دارو، تسریع در دسترسی بیماران به اقلام حیاتی و در عین حال استمرار نظارتهای کیفی و آزمایشگاهی اتخاذ شده است.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، بر ضرورت گفتگوی وزارت بهداشت با سازمان صنفی پرستاران برای مدیریت مشکلات و عبور از بحران ها و اعتراض ها، تاکید کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد حیوانگزیدگی در کشور با شتاب زیادی در حال وقوع است.
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت پوشش بیمهای داروها تأکید کرد و گفت: حمایت از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن و صعبالعلاج باید در اولویت سیاستگذاریهای حوزه سلامت قرار گیرد.
سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد آنژیوگرافی عروق کرونر در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
Δ