وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تلرام و اینستاگرام باید یکسری قواعد حاکم در ایران را بپذیرند.
به گزارش خبرآنلاین، ستار هاشمی، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برنامهای برای تاسیس دفتر پلتفرم های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام در ایران وجود دارد یا خیر، بیان کرد: یک نکته ای وجود دارد و آن هم این است که بالاخره این ها باید یکسری از قواعدی که وجود دارد را بپذیرند. اینگونه نباشد که این فضا بیقاعده باشد.
به نقل از ایسنا، هاشمی ادامه داد: بحثی که وجود دارد، حکمرانی قانونمند در فضای مجازی است که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است و باید برای آن پاسخ مناسبی پیدا کنیم. اما اگر در این مسیر بتوانیم به یک جمع بندی برسیم که در حال پیگیری نیز هستیم میتوانیم خبرهای جدیدی را بدهیم.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که نحوه مواجه دولت با «استارلینک» چگونه خواهد بود، بیان کرد: ما بارها گفته ایم که نگاه دولت این است که از ظرفیت فناوری های جدید استفاده کند، اما در قالب قواعد و قوانینی که در عرصه بین المللی وجود دارد. تکلیف «استارلینک» روشن است. در کل دنیا بحث حقوق سرزمینی یا لندینگ رایت به رسمیت شناخته شده است. ما در کشور این را داریم. اگر در قالب این قانون بین المللی باشد مشکلی نیست.
۵۸۵۸
در حالی که متا میلیاردها دلار برای توسعه زیرساختهای هوش مصنوعی هزینه میکند، مدیر ارشد فناوری این شرکت اعتراف کرده است که روحیه کارکنان پس از موج گسترده تعدیل نیرو و تغییر اولویتهای سازمانی به یکی از بدترین وضعیتهای سالهای اخیر رسیده است.
یک شرکت کانادایی فعال در حوزه تحلیل بازار اعلام کرد، هکرها با استفاده از یک دسترسی قدیمی که چهار سال پیش ایجاد شده بود، به اطلاعات تعدادی از مشتریان این شرکت دست پیدا کردهاند. در میان قربانیان این حمله، نام چند شرکت امنیت سایبری و مدیریت رمز عبور نیز دیده میشود.
بهزاد اکبری، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در واکنش به ادعای ارتباط اختلالهای اخیر بانکی با بازگشایی اینترنت، این موضوع را فاقد پشتوانه فنی و غیرکارشناسی دانست.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا به ایلان ماسک مجوز داد تا ارتباط مستقیم بین ماهوارههای استارلینک را در مدار زمین آزمایش کند.
Δ