شهردار منطقه ۱۲ تهران از بازگشایی ۱۵ خانه تاریخی در ماههای گذشته به روی مردم خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح خانه تاریخی امام جمعه در خیابان ناصرخسرو با حضور اعضای شورای شهر شهرداری و میراث فرهنگی و سرمایه گذاران خانههای تاریخی تهران امروز برگزار شد.
در این مراسم وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: اگر شهرداری مانع ایجاد نکند مردم خودشان کارشان را انجام میدهند در ماههای گذشته ۱۵ خانه تاریخی تقدیم مردم شد.
وی بیان داشت: حمام تاریخی کشف السطنه و امروز هم که خانه تاریخی امام جمعه در اختیار مردم قرار گرفت. تلاش ما این است که ده خانه تاریخی دیگر به مردم تقدیم شود. ساختمان بلدیه چندین سال بلاتکلیف مانده بود که در چند روز آینده تکمیل میشود خانه سرهنگ و هوشنگ مرادی کرمانی را در دست تکمیل داریم. هتل صد سالهای نیز در ماه آینده بهره برداری خواهد شد.
وی گفت: مصوبه شورای شهر این بود که شهرداری رایگان بتواند فضای پشتیبانی ایجاد کند تا بناهای تاریخی روی پای خود بایستند. مصوبه خوبی بود نیاز دارد که نهادهای حاکمیتی حمایتهای بیشتری داشته باشند هر چقدر این فضاها بیشتر باشد، سرمایه گذاران بیشتر تشویق خواهند شد. هر مالک خانه تاریخی که مجوز بخواهد در صورتی که میراث فرهنگی مجوز بدهد؛ در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به صورت دستی مجوز صادر میکنیم.
گردشگری زیارت در ایران، بهویژه در ایام محرم، بستری راهبردی برای قدرت نرم ملی و دیپلماسی فرهنگی در جهت بازسازی اعتماد جهانی است.
ری- وزیر میراثفرهنگی و گردشگری با تأکید بر جایگاه تمدنی شهرری گفت: این شهر از کهنترین مراکز تمدنی ایران است، اما آنگونه که شایسته بوده در حوزههای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی معرفی نشده است.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به افزایش سفرهای زائران در ایام محرم و صفر، بر ضرورت دریافت کارنه دوپاساژ و گواهینامه بینالمللی برای تسهیل ترددهای برونمرزی تأکید کرد.
ایران با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری پایدار، در نشست تخصصی گردشگری سبز کشورهای آسیایی در باکو حضور مییابد.
Δ