معاون وزیر صمت در بازدید از هفتمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، این نمایشگاه را زمینه ای برای گسترش همکاریهای مشترک با سایر کشورها توصیف کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین، فرشاد مقیمی، رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ گفت: استقبال خوبی از نمایشگاه امسال شده است و شروع این نمایشگاه و افزایش تعداد غرفهها نیز بیانگر همین موضوع است بدون تردید این رویداد میتواند پایان خوب و با دستاوردهای بالا داشته باشد.
مقیمی ادامه داد: برگزاری جلسات رو در رو با کشورهای بازدید کننده از نمایشگاه هم برنامهریزی شده و این نشستها می تواند به گسترش همکاریهای مشترک بین شرکت های ایران با سایر کشورها کمک کند.
معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری همایش ایران و آفریقا اظهار کرد: برگزاری این همایش برای معرفی فرصتهای همکاری مشترک انجام شده، اقدام مناسبی است.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) به همراه 10 شرکت تابعه در هفتمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو 1404 حضور دارد.
هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، با همکاری و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز در محل نمایشگاه های دائمی تهران در حال برگزاری است.
کمتر از دو هفته پس از طرح مطالبه فعالان اقتصادی برای تقویت حمایتهای قضایی از تولید، دادگستری استان تهران با ابلاغ دستورالعملی ۵ بندی، فورسماژور ناشی از جنگ را در رسیدگی به پروندههای تولیدکنندگان آسیبدیده به رسمیت شناخت و بر حمایت قضایی و بانکی از این بنگاهها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هماندیشی فعالان اقتصادی با رئیس مجلس، با تأکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای ایران و چین از سطح تجارت به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری، سه پیشنهاد راهبردی برای توسعه همکاریهای دو کشور در صنعت مس ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از بهرهبرداری واحد سولفورزدایی این کارخانه خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای زنجیره ارزش تولید این شرکت برشمرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از صادرات، رفع تعهد ارزی را یکی از مهمترین دغدغههای فعالان اقتصادی عنوان کرد و خواستار بازنگری در مقررات این حوزه شد.
Δ