همدان-نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی همدان با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، امروز همزمان با برگزاری سومین کنفوبیشن بینالمللی گردشگری سلامت، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی همدان گشایش یافت.
این رویداد با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، اسد مجید خان دبیرکل سازمان اکو، حمید ملانوری شمسی استاندار همدان و حمیدرضا حاجیبابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین، رسماً آغاز شد.
در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع، این نمایشگاه تا ۲۴ خرداد ماه میزبان علاقهمندان و فعالان حوزه گردشگری سلامت است و بستری مناسب برای معرفی توانمندیها و تبادل تجربیات فراهم کرده است.
در این نمایشگاه، ۶۹ شرکت و مجموعه ارائهدهنده خدمات مرتبط با گردشگری سلامت از استانهای همدان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، کرمان و فارس حضور فعال دارند. سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو نیز تا ۲۳ خرداد با محوریت توسعه همکاریها و ارتقای جایگاه ایران در این عرصه، در همدان در جریان است.
ایران با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری پایدار، در نشست تخصصی گردشگری سبز کشورهای آسیایی در باکو حضور مییابد.
متقاضیان گواهینامه رانندگی بینالمللی از این پس میتوانند در کنار نسخه فیزیکی، از نسخه دیجیتال این سند با قابلیت اعتبارسنجی برخط استفاده کنند.
مدیرکل تجاریسازی صنایعدستی، کمبود سرمایهگذاری و تعداد محدود صادرکنندگان تخصصی را بزرگترین چالش صادرات صنایعدستی دانست.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از اجرای برنامه جدیدی با عنوان «میراث، سفر و سنتهای جاده ابریشم؛ سفری در مسیر گفتگوی میانفرهنگی» خبر داد.
Δ