آخرین نشست کمیسیون نظارت بر اصناف شهرهای آبادان و خرمشهر در سال 1403 به ریاست معاون سرمایهگذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تشکیل شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد اروند، «روحالله خزایی» معاون سرمایهگذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، در نشست کمیسیون نظارت بر اصناف شهرهای آبادان و خرمشهر که به صورت جداگانه در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، بیان کرد: در این نشستها، ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین، موضوعات مختلفی در دستور کار نشست این کمیسیون قرار گرفت.
وی افزود: در نشست کمیسیونهای نظارت بر اصناف دو شهرستان، ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تنظیم بازار آبادان و خرمشهر توسط نمایندگان ادارات «ص.م.ت» این شهرستانها قرائت شد و از نحوه نظارت بر این اصناف کسب اطلاع گردید.
معاون سرمایهگذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: همچنین بودجه پیشنهادی اتاقهای اصناف دو شهرستان در سال ۱۴۰۴ مورد بررسی قرار گرفت.
خزایی با اشاره به طرح موضوع مکاتبات صورت گرفته میان اتاق اصناف و ادارات «ص.م.ت» شهرستانهای آبادان و خرمشهر، گفت: صدور مجوز برگزاری مراحل انتخابات اتحادیههایی که فرآیند زمانی قانونی هیأت مدیره و بازرسان آنها زیر ۶ ماه بود، (به استناد ماده ۶ آئین نامه اجرایی ماده ۲۲ و ۲۳ قانون نظام صنفی) از دیگر بندهای دستور کار این نشست بود.
وی با اشاره به طرح مصوبات کمیتههای فرعی در نشست این کمیسیون، یادآور شد: ضمن طرح موضوع نرخگذاری و الحاق رسته در نشست کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان آبادان، الحاق رسته صنفی مشاورین املاک و تاکسی سرویس بیسیم شهرستان خرمشهر نیز در نشست کمیسیون نظارت بر اصناف خرمشهر نیز بررسی شد.
کمتر از دو هفته پس از طرح مطالبه فعالان اقتصادی برای تقویت حمایتهای قضایی از تولید، دادگستری استان تهران با ابلاغ دستورالعملی ۵ بندی، فورسماژور ناشی از جنگ را در رسیدگی به پروندههای تولیدکنندگان آسیبدیده به رسمیت شناخت و بر حمایت قضایی و بانکی از این بنگاهها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هماندیشی فعالان اقتصادی با رئیس مجلس، با تأکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای ایران و چین از سطح تجارت به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری، سه پیشنهاد راهبردی برای توسعه همکاریهای دو کشور در صنعت مس ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از بهرهبرداری واحد سولفورزدایی این کارخانه خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای زنجیره ارزش تولید این شرکت برشمرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از صادرات، رفع تعهد ارزی را یکی از مهمترین دغدغههای فعالان اقتصادی عنوان کرد و خواستار بازنگری در مقررات این حوزه شد.
Δ