سهم حوزههای فولاد، آلومینیوم، مس و سایر صنایع در احداث نیروگاههای معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو به ۱۷ هزار و ۷۱ مگاوات رسید. این اقدام در جهت رفع ناترازیهای برق در حال انجام است.
به گزارش اقتصادآنلاین، همچنین در این استراتژی، سهم حوزه فولاد ۱۳۲۳۸ مگاوات، آلومینیوم ۱۶۶۹ مگاوات، مس ۱۳۲۹ مگاوات و سایر صنایع ۸۳۵ مگاوات است.
برنامه ساخت نیروگاه صنایع و معادن طبق تفاهمنامه وزراتخانههای صمت و نیرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در عمده استانهای کشور در حال اجرا است.
ایمیدرو در راستای اجرای ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق و تفاهم نامه وزارتخانههای صمت و نیرو برای ساخت نیروگاه برق صنایع و معادن؛ راهبری تامین انرژی برق پایدار را در ۱۷ استان کشور دنبال میکند.
شرکتهای مشارکت کننده در این برنامه ریزی؛ در حوزههای فولاد، آلومینیوم، مس، پتروشیمی و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت میکنند.
وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق ایران در مراسم روز ملی اصناف، از نقش تعیینکننده شبکه صنفی در مدیریت بازار طی جنگ اخیر سخن گفتند و تأکید کردند که حفظ آرامش بازار، جلوگیری از کمبود کالا و افزایش تابآوری اقتصادی بدون مشارکت اصناف امکانپذیر نبود.
کمتر از دو هفته پس از طرح مطالبه فعالان اقتصادی برای تقویت حمایتهای قضایی از تولید، دادگستری استان تهران با ابلاغ دستورالعملی ۵ بندی، فورسماژور ناشی از جنگ را در رسیدگی به پروندههای تولیدکنندگان آسیبدیده به رسمیت شناخت و بر حمایت قضایی و بانکی از این بنگاهها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هماندیشی فعالان اقتصادی با رئیس مجلس، با تأکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای ایران و چین از سطح تجارت به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری، سه پیشنهاد راهبردی برای توسعه همکاریهای دو کشور در صنعت مس ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از بهرهبرداری واحد سولفورزدایی این کارخانه خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای زنجیره ارزش تولید این شرکت برشمرد.
Δ