وزیر صمت در پاسخ به تسنیم درباره آخرین فرایند واگذاری شرکت سایپا گفت: دولت دنبال فاصلهگرفتن از تصدیگری و خصوصیسازی است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت واگذاری شرکت سایپا به بخش خصوصی به کجا رسیده و با توجه به اینکه واردات خودرو مطالبه اصلی مردم است، آیا دولت برنامهای برای این حوزه دارد، اظهار کرد: برنامه دولت در این حوزه این است که از تصدیگری فاصله بگیرد و سیاستگذاری را دنبال کند.
وی افزود: این برنامه دولت به معنای خصوصیسازی است اما خصوصیسازی با اختصاصیسازی تفاوت دارد.
وزیر صمت درباره آخرین وضعیت واگذاری شرکت سایپا به بخش خصوصی که به کجا رسیده است، تصریح کرد: دولت دنبال خصوصی است.
اتابک پیشتر نیز بر اجرای برنامه دولت در خصوص واگذاری سهام خودروسازان تأکید کرده بود.
وزیر صمت از روز گذشته در سفر استانی به استان کردستان سفر کرده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن تشریح ابعاد تعلیق ۶۰ روزه تحریمهای نفتی ایران از چشمانداز صادرات نفت و پتروشیمی، زمان مورد نیاز برای بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از جنگ، اثر این تحول بر بازار ارز و امکان جبران کسری بودجه از محل افزایش درآمدهای نفتی سخن گفت.
بر اساس مقررات مناطق آزاد، واردات خودرو تنها برای اشخاص و فعالان واجد شرایط امکانپذیر است و در مقابل، واردات کالا از خارج کشور برای عرضه به مسافران ممنوع بوده و معافیت کالای همراه مسافر نیز فقط شامل کالاهای تولیدشده در مناطق آزاد میشود.
اقتصادآنلاین؛ چرا بخش بزرگی از سود اقتصاد ایران در اختیار تعداد محدودی شرکت قرار دارد، اما بار اصلی اشتغال کشور را بنگاههای کوچک و متوسط به دوش میکشند؟ عیسی منصوری، رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران به ساختار متفاوت سودآوری و اشتغال در اقتصاد ایران پرداخته و از تغییر نقش بازیگران اصلی اقتصاد در دوران تحریم […]
ایران در حالی توسعه همکاریهای اقتصادی با اعضای سازمان همکاری شانگهای را با جدیت دنبال میکند که اتاق بازرگانی ایران از برنامه افزایش ۲۵ برابری تجارت با قرقیزستان، ایجاد صندوق سرمایهگذاری مشترک میان اعضای شانگهای و اجرای پروژههای مشترک در حوزههای زیرساختی و فنی-مهندسی خبر داده است.
Δ