احسان دشتیانه، نماینده فولادسازان در اتاق بازرگانی ایران، در نشستی که با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود خواستار اصلاح سیاستهای ارزی در حوزه صادرات فولاد شد.
به گزارش اقتصادآنلاین، وی با اشاره به تبعیض موجود در نحوه تخصیص ارز حاصل از صادرات، تأکید کرد:«جناب آقای رئیس جمهور، در شرایط فعلی همه فعالان اقتصادی اجازه دارند فولاد را با ارز آزاد صادر کنند، جز تولیدکننده اصلی!»
این عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران هشدار داد که ادامه این رویه، صادرات فولاد توسط تولیدکنندگان را به صفر خواهد رساند؛ موضوعی که به گفته وی، موجب توقف بازگشت ارز به کشور و تشدید بحران مالی در صنعت فولاد خواهد شد.
وی همچنین از رئیسجمهور درخواست کرد تا با صدور دستور انتقال ارز حاصل از صادرات کل زنجیره فولاد به بازار دوم، زمینه حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ورشکستگی این صنعت راهبردی را فراهم سازد و این اتفاق در مورد کل صنعت فولاد بهتر است یکباره وبه سرعت انجام شود تا مجدد شاهد رانت و فضای ملتهب در صنعت فولاد کشور نشویم.
بازار تلفن همراه در شرایطی با رکود تقاضا و محدودیت در تامین کالا روبهرو شده که به گفته فعالان این حوزه، ادامه بلاتکلیفی در سیاستهای وارداتی میتواند ناترازی عرضه و تقاضا را تشدید کند؛ وضعیتی که هم قیمتها را تحت فشار نگه میدارد و هم آینده دسترسی مصرفکنندگان به گوشیهای میانرده و پرکاربرد را مبهمتر میکند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اعتبارات مالیاتی مودیان مبتنی بر اسناد کاغذی در زمستان ۱۴۰۴ به صفر رسیده است، گفت: ۴۰ تا ۵۰ همت دریافت مالیات را به دلیل شرایط موجود به تعویق انداختیم که برای همراهی با تولید و تداوم چرخ تولید انجام شده است.
ابراهیم سالاری گفت: تمامی نرخهای لوازم خانگی در بازار بر مبنای ضوابط قیمتگذاری مصوب هیئت تعیین و تصویب قیمت مورد بررسی قرار میگیرد.
وزیر صمت، با تأکید بر تداوم پرشتاب تولید و تضمین تأمین پایدار کالاهای اساسی اعلام کرد: همه ظرفیتها برای حفظ جریان تولید بهکار گرفته شده است.
Δ