عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه حفظ سرمایه انسانی از مهمترین اولویتهای نظام سلامت است، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، اصلاح تعرفهها و بهبود شرایط کاری ضروری است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، مهدی فلاح، با تأکید بر لزوم تقویت شبکه بهداشت کشور تصریح کرد: افزایش تعداد بهورزان و توسعه خدمات پیشگیرانه میتواند نقش مؤثری در ارتقای سلامت جامعه و کاهش بار بیماریها داشته باشد.
وی به چالشهای موجود در نظام پرداخت کارکنان حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تفاوتهای موجود در پرداختها و تعرفهها از جمله موضوعاتی است که نیازمند بازنگری جدی است و در برخی موارد عدالت لازم میان کارکنان نظام سلامت در استانهای مختلف مشاهده نمیشود.
فلاح با بیان اینکه حفظ سرمایه انسانی از مهمترین اولویتهای نظام سلامت است، اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران و سایر نیروهای تخصصی، اصلاح تعرفهها و بهبود شرایط کاری ضروری است.
وی تأکید کرد: صیانت از نیروی انسانی متخصص و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت آنان در نظام سلامت، زمینهساز ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، بر ضرورت گفتگوی وزارت بهداشت با سازمان صنفی پرستاران برای مدیریت مشکلات و عبور از بحران ها و اعتراض ها، تاکید کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد حیوانگزیدگی در کشور با شتاب زیادی در حال وقوع است.
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت پوشش بیمهای داروها تأکید کرد و گفت: حمایت از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن و صعبالعلاج باید در اولویت سیاستگذاریهای حوزه سلامت قرار گیرد.
سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد آنژیوگرافی عروق کرونر در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
Δ