معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: پرستاران در همه شرایط، بهویژه در بحرانها، با تعهد و مسئولیتپذیری در کنار بیماران حضور دارند و نقش آنان در ارتقای سلامت جامعه بیبدیل است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه سفر خود به جنوب استان سیستان و بلوچستان، با حضور در بیمارستانهای امام علی(ع) چابهار و محمد رسولالله(ص) نیکشهر، از نزدیک روند ارائه خدمات درمانی را مورد بررسی قرار داد و با کادر درمان و پرستاری این مراکز گفتوگو کرد.
وی در این بازدیدها با حضور در بخشهای مختلف بیمارستانی، ضمن بررسی میدانی شرایط خدمترسانی، با پرستاران، پزشکان و سایر اعضای کادر درمان به گفتوگو پرداخت و از تلاشهای شبانهروزی آنان قدردانی کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با ابلاغ سلام و خداقوت دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به کادر درمان این مراکز اظهار کرد: پرستاران و کارکنان حوزه سلامت همواره و در تمامی شرایط، بهویژه در بحرانهای مختلف، با تعهد، ایثار و مسئولیتپذیری در کنار بیماران حضور داشتهاند و نقش آنان در حفظ و ارتقای سلامت جامعه بیبدیل است.
دکتر عبادی با تأکید بر جایگاه حرفه پرستاری در نظام سلامت افزود: استمرار خدمترسانی مؤثر در شرایط دشوار، حاصل تلاش نیروهای متعهد و دلسوزی است که با وجود محدودیتها، اولویت نخست خود را مراقبت از بیماران قرار دادهاند.
وی همچنین با استماع دیدگاهها، درخواستها و دغدغههای کادر درمان، بر پیگیری مطالبات و خواستههای مطرحشده در چارچوب برنامههای وزارت بهداشت تأکید کرد و گفت: موضوعات مطرحشده با رویکردی حمایتی و کارشناسی در سطح ملی پیگیری خواهد شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: حضور میدانی و گفتوگوی مستقیم با همکاران حوزه سلامت، مسیر تصمیمگیری و برنامهریزی مؤثرتر برای حمایت از نیروهای خط مقدم سلامت را هموار میکند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر لزوم آمادگی کامل شبکه توزیع و ارائه خدمات دارویی در شهرهای تهران، قم و مشهد تأکید کرد.
سرانجام برنامه پزشک خانواده شهری، بعد از سال ها چشم انتظاری، قرار است از اول تیر ۱۴۰۵ در چند شهر کشور عملیاتی شود تا شاهد شکسته شدن طلسم مهم ترین برنامه ملی در حوزه سلامت باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی تجویز و مصرف دارو، از تشدید نظارتها برای مقابله با مصرف غیرمنطقی داروها و مدیریت منابع سلامت خبر داد.
تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و خبرگزاری مهر امضا شد.
Δ