معاون پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت کارانه گروه پرستاری خبر داد و گفت: اجرای دقیق این دستورالعمل نیازمند همکاری دانشگاهها، مدیران مراکز درمانی و تیمهای اجرایی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، عباس عبادی، با اشاره به دغدغههای جدی نظام سلامت در زمینه توزیع عادلانه و هدفمند منابع، اظهار داشت: دستورالعمل جدید بر اساس دریافت نظرات گروههای ذینفع و با تکیه بر چند اصل اساسی شامل توجه به حجم و نوع خدمات واقعی ارائهشده، پرهیز از توزیعهای غیرهدفمند، کاهش نابرابریهای پرداختی میان بخشها و گروههای ارائهدهنده خدمت متناسب با شرایط کاری و میزان بار خدمت، و همچنین محدودسازی اعمال سلایق فردی در فرآیند امتیازدهی تدوین شده است.
وی افزود: در سازوکار پیشبینیشده، بازتوزیع منابع بر اساس دادههای ثبتشده در سامانههای مدیریت اطلاعات سلامت، درآمد حاصل از ثبت کدهای خدمت مصوب و عملکرد واقعی مراکز انجام میشود تا وابستگی به برآوردهای ذهنی و سلیقهای به حداقل برسد و امکان ردیابی و نظارت مؤثر بر فرآیند پرداختها فراهم شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تأکید کرد: هدف نهایی از ابلاغ این دستورالعمل، صرفاً توزیع منابع مالی نیست، بلکه ایجاد یک چرخه پایدار انگیزشی برای گروه پرستاری و در نهایت ارتقای کیفیت مراقبت از بیماران است؛ چرا که پرداخت مبتنی بر عملکرد واقعی، اعتماد حرفهای را تقویت کرده و کیفیت خدمات سلامت را افزایش میدهد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این دستورالعمل نیازمند همکاری دانشگاهها، مدیران مراکز درمانی و تیمهای اجرایی است و بازخوردهای اجرایی بهصورت مستمر دریافت و در صورت لزوم اصلاحات لازم برای افزایش کارآمدی آن اعمال خواهد شد.
یک فوق تخصص غدد، با عنوان این مطلب که اختلالات تیروئید میتواند بر باروری تأثیر بگذارد، گفت: تشخیص و درمان به موقع این اختلالات، نقش مهمی در بهبود شانس باروری دارد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از ابلاغ توافقنامه اجرای برنامه پیشگیری سطح چهارم به ادارات کل بیمه سلامت استانها خبر داد.
مدیرکل انتقال خون استان تهران، از فعالیت ۴ مرکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت ثبت دقیق مصادیق کمبود و توسعه سامانههای رصد و پایش برای تسریع در رفع مشکلات مراکز درمانی تأکید کرد.
Δ