سرپرست دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو، با تأکید بر پیچیدگی مقابله با بازار غیررسمی دارو، نظارت بر شبکههای توزیع غیرقانونی را موضوعی فراسازمانی دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، سعید مهرزادی گفت: علاوه بر سازمان غذا و دارو و معاونتهای غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اطلاعات، گمرک، سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر و مرکز ملی فضای مجازی در این عرصه فعالیت میکنند.
وی افزود: هر یک از این نهادها بخشی از زنجیره نظارت را بر عهده دارند؛ از رصد مرزها و مبادی ورودی کالا توسط گمرک و نیروی انتظامی، تا پایش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی توسط مراجع ذیربط، و رسیدگی قضایی به پروندههای تخلف توسط قوه قضائیه.
مهرزادی درباره مکانیزم هماهنگی بیندستگاهی، توضیح داد: کارگروههای تخصصی مشترک با حضور نمایندگان این نهادها به صورت دورهای تشکیل میشود تا تبادل اطلاعات، شناسایی گلوگاههای نشت دارو و طراحی عملیاتهای هدفمند صورت پذیرد.
سرپرست دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد خاطرنشان کرد: سامانههای یکپارچه پایش زنجیره تأمین نیز بهعنوان ابزار فنی، امکان ردیابی لحظهای دارو و شناسایی انحرافات را فراهم کردهاند.
رئیس و اعضای هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بستهبندی دارویی؛ با اشاره به وضعیت بازار دارویی کشور، به طرح مهمترین مسائل و مشکلات صنعت مواد دارویی در داخل پرداختند.
رئیس جمهور با تأکید بر نقش راهبردی نظام سلامت در تحقق عدالت در سلامت، استقرار مؤثر برنامه پزشکی خانواده و مدیریت بهینه منابع را از الزامات تحول در حکمرانی سلامت کشور برشمرد.
وزیر بهداشت، با اشاره به تجربه موفق نظام سلامت در مدیریت بحرانها،گفت: آمادگی کادر درمان و برنامهریزی علمی، ظرفیتهای دانشگاهی را به ابزاری برای ارائه خدمات مؤثر در شرایط سخت تبدیل کرده است.
شمیرانات- سخنگوی اورژانس استان تهران گفت: آتشسوزی در محدوده میدان تجریش ۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت.
Δ