وزیر بهداشت، خواستار اختصاص سهم مشخصی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی و تقویت پوشش بیمهای خدمات دندانپزشکی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرقندی، در نشست شورای برنامهریزی سلامت دهان و دندان که روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵ برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیگیری مستمر مصوبات و مکاتبات، گفت: تشکیل کمیتهها و کارگروهها زمانی اثربخش خواهد بود که به نتایج عملیاتی منجر شود و تصمیمگیریها در زمان مناسب انجام گیرد.
وی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات تخصصی با حضور مسئولان فرآیندها یا پیگیری موضوعات از طریق مکاتبات رسمی، افزود: حجم بالایی از مطالب، درخواستها و مستندات آماده شده که باید بهصورت منسجم پیگیری شوند تا به تصمیم نهایی برسند.
وزیر بهداشت با اشاره به چالشهای ارزی، گفت: با توجه به شرایط موجود و افزایش هزینهها، ضروری است بخشی از منابع ارزی تجهیزات پزشکی به مواد و تجهیزات استراتژیک دندانپزشکی اختصاص یابد.
وی با اشاره به لزوم توجه به فشار اقتصادی بر بیماران و ارائهدهندگان خدمات دندانپزشکی، افزود: بخشی از این هزینهها نباید بهطور مستقیم بر دوش بیمار یا پزشک با سالها تجربه قرار گیرد.
وزیر بهداشت به موضوع آموزش و پژوهش دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در زمینه تأسیس دانشکدهها، پذیرش دانشجو و ایجاد ظرفیتهای مشترک آموزشی و پژوهشی، باید زیرساختها، تجهیزات و امکانات بهطور کامل فراهم باشد و صرفاً افزایش تعداد دانشجو بدون تأمین امکانات لازم، راهگشا نخواهد بود.
رئیس و اعضای هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بستهبندی دارویی؛ با اشاره به وضعیت بازار دارویی کشور، به طرح مهمترین مسائل و مشکلات صنعت مواد دارویی در داخل پرداختند.
رئیس جمهور با تأکید بر نقش راهبردی نظام سلامت در تحقق عدالت در سلامت، استقرار مؤثر برنامه پزشکی خانواده و مدیریت بهینه منابع را از الزامات تحول در حکمرانی سلامت کشور برشمرد.
وزیر بهداشت، با اشاره به تجربه موفق نظام سلامت در مدیریت بحرانها،گفت: آمادگی کادر درمان و برنامهریزی علمی، ظرفیتهای دانشگاهی را به ابزاری برای ارائه خدمات مؤثر در شرایط سخت تبدیل کرده است.
شمیرانات- سخنگوی اورژانس استان تهران گفت: آتشسوزی در محدوده میدان تجریش ۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت.
Δ