ادارهی کل حملونقل عربستان سعودی (TGA) و اوبر توافقنامهی همکاری برای راهاندازی وسایل نقلیهی خودران در این کشور امضا کردند.
به گزارش خبرآنلاین، این توافقنامه تحت حمایت صالح الجاسر، وزیر حملونقل و رئیس TGA منعقد شد. در واقع، چنین قراردادی در راستای چشمانداز سعودیها برای سال ۲۰۳۰ است.
به نقل از زومیت، توافقنامه را رمیح بن محمد الرمیح، معاون وزیر حملونقل و دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی اوبر در جریان نشستهای سرمایهگذاری آمریکایی-عربستانی در ریاض امضا کردند. TGA قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری اولین سفر خودروهای خودران را از طریق پلتفرم اوبر ارائه بدهد.
هر دو طرف با شرکای فناوری خود برای گسترش هرچه بیشتر خودروهای خودران در عربستان همکاری خواهند کرد. تمام اقدامات اخیر عربستان برای دسترسی به اهداف برنامهی Saudi Vision 2030 هستند و قطعاً یکی از این هدفها سهولت و تسریع جابجاییها برای ساکنان محلی و گردشگران است.
در نشست مورد بحث دارا خسروشاهی گفت خودروهای خودران را وارد جادههای عربستان میکنیم و الرمیح اعلام کرد که TGA در همین راستا، یک محیط نظارتی قانونی ایجاد میکند که در عین رعایت استانداردهای ایمنی، نوآوری را هم تشویق خواهد کرد.
TGA و اوبر تأیید کردند که ایمنی اولویت اولشان باقی میماند و بهصورت مشترک چارچوب قانونی محکمی ایجاد خواهند کرد.
۵۸۵۸
نایبرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای هوشمند در اقتصاد کشور گفت: هرچه اطلاعات در زنجیره تأمین دقیقتر و شفافتر باشد، امکان ایفای نقش واقعی عرضه و تقاضا در بازار بیشتر و مداخلات غیرضروری کاهش مییابد.
کمیته تسهیل فعالیت کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال ضوابط توزیع برخط دارو و عرضه فرآوردههای آرایشی و بهداشتی را تصویب کرد.
فرصتی استثنایی برای فعالان حوزههای فنی و مهندسی، انرژی و شرکتهای دانشبنیان جهت ورود به بازار بکر و پرجاذبه کشور لیبی فراهم شده است.
استاندار اردبیل گفت: شرکتهای دانشبنیان با برخورداری از ظرفیتهای علمی و فناورانه و بهرهگیری از مدیریت تخصصی، میتوانند بهعنوان موتور محرک اقتصاد، نقش مؤثری در رشد تولید ایفا کند.
Δ