رییس اتاق ایران، ارائه گزارش عملکرد چهار ساله اتاق اسلامی بر اساس شاخصهای کمی و کیفی را مایه شفافیت و پاسخگویی اتاق دانست و پیشنهادی در راستای افزایش انعطافپذیری، تقویت نمایندگی جغرافیایی و توزیع بهتر مسئولیتها در اتاق ارائه نمود.
به گزارش اقتصادآنلاین، صمد حسنزاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در چهلمین نشست هیأتمدیره اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی که در آنکارا در حال برگزاری است، با اشاره به گذشت حدود ۴ سال از آغاز دوره جاری فعالیتهای اتاق اسلامی، گفت: انتظار میرود اعضا بتوانند ارزیابی دقیقی از میزان تحقق اهداف این نهاد در اختیار داشته باشند.بر همین اساس، پیشنهاد میکنیم در نشست آتی، گزارشی جامع و مبتنی بر شاخصهای قابل اندازهگیری از عملکرد اتاق اسلامی ارائه شود.
رییس اتاق ایران افزود: این گزارش میتواند بهصورت مشخص دستاوردهای اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی را در حوزههای توسعه تجارت میان کشورهای عضو، افزایش سرمایهگذاریهای مشترک، تسهیل روابط و همکاریهای بخش خصوصی، ایجاد یا تقویت سازوکارهای حلوفصل اختلافات تجاری، ارتقای آموزش و دانشافزایی فعالان اقتصادی، تسهیل همکاریهای حملونقل و لجستیک، رفع موانع تجاری و سایر برنامههای راهبردی تبیین کند.
حسنزاده خاطرنشان کرد: ارائه چنین گزارشی علاوه بر افزایش شفافیت و پاسخگویی، این امکان را برای اعضا فراهم میآورد که درباره اثربخشی برنامههای گذشته قضاوت کرده و برای دوره پیشرو تصمیماتی مبتنی بر عملکرد واقعی اتخاذ کنند.از این رو، درخواست میکنیم موضوع «ارائه گزارش عملکرد ۴ ساله اتاق اسلامی بر اساس شاخصهای کمی و کیفی» در دستور کار نشست آینده قرار گیرد.
صمد حسنزاده در ادامه سخنانش با اشاره به گسترش فعالیتهای اتاق اسلامی، افزایش تعداد اعضا و ضرورت مشارکت بیشتر مناطق مختلف جهان اسلام در مدیریت اتاق، پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه اساسنامه اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی، تعداد نواب رئیس را محدود نکرده است، پیشنهاد میشود مجمع عمومی اختیار داشته باشد حسب نیاز، تعداد نائبرئیس را افزایش دهد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: این پیشنهاد بدون نیاز به اصلاح اساسنامه، موجب افزایش انعطافپذیری، تقویت نمایندگی جغرافیایی و توزیع بهتر مسئولیتها خواهد شد.
همزمان با چهلمین نشست هیأت مدیره اتاق اسلامی، هیأتی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به ریاست صمد حسنزاده رئیس اتاق ایران و با حضور قدیر قیافه نایب رییس اتاق ایران، سید حامد عسگری معاون امور بینالملل اتاق ایران، محمدرضا کرباسی مدیرکل ایکریک و سما فرخندهنژاد مدیرکل اروپا و اقیانوسیه معاونت بینالملل اتاق ایران در این نشست حضور یافتهاند.
دهها محموله گوشی تلفن همراه با وجود طی کردن مراحل گمرکی، به دلیل صادر نشدن کد ساتا همچنان امکان رجیستری و عرضه به بازار را ندارند.
با امضای قرارداد جدید، قزاقستان بهطور کامل هزینه احداث یک مرکز لجستیکی در بندر شهید رجایی را برای توسعه ترانزیت کالا تأمین خواهد کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر رویکرد تهران در حمایت از صلح و امنیت منطقهای، از ضرورت توسعه همکاریهای اقتصادی و بهروزرسانی فهرست فرصتهای سرمایهگذاری مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.
نشست هیأتمدیره اتاق اسلامی در آنکارا با محوریت بررسی برنامههای راهبردی، انتخاب ارکان مدیریتی و تعیین اولویتهای جدید این نهاد آغاز شد.
Δ