اکوایران: حدود 9 ماه از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی میگذرد، با این حال، صورتهای مالی ارائه شده به سامانه کدال بورس نشان میدهد این شرکت همچنان درگیر زیاندهی است.
به گزارش اکوایران: حدود 9 ماه از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی میگذرد، با این حال، صورتهای مالی ارائه شده به سامانه کدال بورس نشان میدهد این شرکت همچنان درگیر زیاندهی است.
طبق گزارش اعلامی، این خودروساز در نیمه نخست امسال با زیان عملیاتی بالغ بر 10.6 همت مواجه شده که رشد 33 درصدی را نشان میدهد.
زیان انباشته ایرانخودرو نیز از 134 همت عبور کرده است.
با توجه به تداوم روند زیاندهی ایرانخودرو، این پرسش مطرح است که چرا بخش خصوصی نتوانسته تا به امروز بزرگترین خودروساز ایران را از ورطه زیان نجات دهد.
عبدالله بابایی، کارشناس خودرو، در گفت و گو با اکوایران، به این پرسش پاسخ میدهد. به گفته وی، تداوم سیاستهای دستوری در حوزه قیمت، نقش مهمی -شاید اصلی- را در ادامه زیاندهی ایرانخودرو بازی کرده و میکند.
منتخبین این دوره از یکشنبه 31 خرداد تا پایان 9 تیرماه فرصت دارند نسبت به تکمیل ثبت نام و پرداخت وجه خودرو اقدام نمایند.
صنعت خودروی جهان در حال ورود به مرحلهای جدید از رقابت است؛ مرحلهای که در آن سیاست صنعتی، امنیت زنجیره تأمین و رقابتپذیری اقتصادی بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر گره خوردهاند.
ایرانخودرو زمان قرعهکشی سیزدهمین مرحله فروش محصولات خود را اعلام کرد؛ متقاضیان تا ظهر شنبه برای ثبتنام و ویرایش اطلاعات فرصت دارند.
سخنگوی وزارت صمت با انتقاد از شیوه فعلی تعیین قیمت خودرو گفت این روش ممکن است از نظر سازمان حمایت منطقی نباشد، اما به دلیل الزام دستورالعمل شورای رقابت، امکان استفاده از روشهای جایگزین وجود ندارد و وزارت صمت ناچار به اجرای قانون است.
Δ