رئیسجمهور اخیرا با انتقاد از عملکرد خودروسازان کشور در حوزه مصرف سوخت محصولات تولیدی، به نوعی به آنها اولتیماتوم داد که در صورت اصلاح نکردن روند فعلی، دولت در تخصیص سهمیه ارزی و صدور مجوز تولید آنها تجدیدنظر خواهد کرد.
این موضع مسعود پزشکیان واکنشهای مثبت و منفی مختلفی را دنبال داشت و در این بین، برخی فعالان صنعت خودرو روی خوش به اولتیماتوم وی نشان ندادند.
به اعتقاد آنها، خودروسازی کشور همین که توانسته تولید را در شرایط تحریم و جنگ، سرپا نگه دارد، اگر شایسته تقدیر نباشد، سزاوار تنبیه هم نیست.
در برنامه این هفته ویراژ اما از زاویه دیگری به مساله اولتیماتوم رئیسجمهور به خودروسازان پرداختهایم؛ اینکه تکنولوژی موتورهای به کار رفته در خودروها داخلی، چقدر با دنیا فاصله دارد و آیا امکان بهبود در برهه فعلی (درگیری کشور با تحریم و…) هست؟
سید مجتبی میرسهیل کارشناس خودرو و یکی از فعالان عرصه تولید موتور خودرو در کشور در گفت و گو با اکوایران از وجود ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه موتور شامل برقی، هیبریدی و بنزینی در کشور خبر میدهد، ظرفیتی که البته مغفول مانده و در هزارتوی کاغذبازی و مخالفتهای آشکار و پنهان گیر کرده است.
گزارش امروز اکوایران از بازار خودرو از ثبات قیمتها حکایت دارد. به جز افت جزئی چند مدل داخلی، بازار مونتاژی و وارداتی کاملاً بدون نوسان بود.
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از امروز اول تیرماه بازگشایی شد.
بازار خودرو کشور در حالی این روزها با قیمتهایی سنگین مواجه است که برخی کارشناسان معتقدند بازار در آینده نزدیک با ریزش قیمت روبرو خواهد شد.
نرخ عوارض تبدیل پلاک خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی تا پایان سال 1403 به پلاک ملی تعیین شد.
Δ