براساس تصویب نامه اخیر هیئت وزیران، واردات بدون نیاز به تخصیص ارز بانک مرکزی آزاد اعلام شده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دانشجو، براساس تصویب نامه اخیر هیئت وزیران در تاریخ دوم دی ماه سال جاری، واردات بدون نیاز به تخصیص ارز بانک مرکزی آزاد اعلام شد.
در این تصویب نامه که به امضای معاون اول رئیس جمهوری رسیده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ شده آمده است:
در انتهای جز ۲ بند ۱۰ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه شماره ۱۳۹۵/ت۱۶ ه مورخ ششم اردیبهشت ماه ۱۳۷۳ با اصلاحات بعدی، عبارت «حساب ارزی خود و دیگران (با احراز بانک مکرزی جمهوری اسلامی) و یا بدون انتقال ارز با ارعایت قوانین و مقررات مربوطه» اضافه میشود.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن تشریح ابعاد تعلیق ۶۰ روزه تحریمهای نفتی ایران از چشمانداز صادرات نفت و پتروشیمی، زمان مورد نیاز برای بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از جنگ، اثر این تحول بر بازار ارز و امکان جبران کسری بودجه از محل افزایش درآمدهای نفتی سخن گفت.
بر اساس مقررات مناطق آزاد، واردات خودرو تنها برای اشخاص و فعالان واجد شرایط امکانپذیر است و در مقابل، واردات کالا از خارج کشور برای عرضه به مسافران ممنوع بوده و معافیت کالای همراه مسافر نیز فقط شامل کالاهای تولیدشده در مناطق آزاد میشود.
اقتصادآنلاین؛ چرا بخش بزرگی از سود اقتصاد ایران در اختیار تعداد محدودی شرکت قرار دارد، اما بار اصلی اشتغال کشور را بنگاههای کوچک و متوسط به دوش میکشند؟ عیسی منصوری، رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران به ساختار متفاوت سودآوری و اشتغال در اقتصاد ایران پرداخته و از تغییر نقش بازیگران اصلی اقتصاد در دوران تحریم […]
ایران در حالی توسعه همکاریهای اقتصادی با اعضای سازمان همکاری شانگهای را با جدیت دنبال میکند که اتاق بازرگانی ایران از برنامه افزایش ۲۵ برابری تجارت با قرقیزستان، ایجاد صندوق سرمایهگذاری مشترک میان اعضای شانگهای و اجرای پروژههای مشترک در حوزههای زیرساختی و فنی-مهندسی خبر داده است.
Δ