سازمان بنادر اعلام کرد:فعالیت بنادر کشور صرفاً تجاری و مطابق مقررات بینالمللی است و شبانهروزی ادامه دارد.
به گزارش اقتصاد آنلاین، سازمان بنادر و دریانوردی طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ بنادر ایران صرفاً با رویکرد تجاری و در چارچوب مقررات بینالمللی در حال فعالیت هستند.
جامعه دریایی و بندری کشور بهصورت شبانهروزی در حال خدمترسانی است تا امنیت غذایی کشور و زنجیره تأمین کالاها با قدرت و صلابت ادامه یابد. این تلاشها در چارچوب رعایت کامل الزامات ایمنی و امنیتی انجام میشود.
در این اطلاعیه تأکید شده است فعالیت در بنادر تجاری کشور با هدف تسهیل حملونقل دریایی و تأمین نیازهای عمومی هموطنان در جریان است و عملیات تخلیه و بارگیری در این بنادر منطبق بر قوانین و مقررات دریانوردی و بازرگانی بینالمللی انجام میشود.
سازمان بنادر و دریانوردی و سایر شرکتهای فعال در حوزه دریایی و بندری بهعنوان مجموعهای حرفهای با اهداف و برنامههای تجاری در بنادر کشور فعالیت میکنند.
همزمان با انتشار اطلاعیه سازمان بنادر، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار ابوالفضل شکارچی، در گفتوگویی تلویزیونی، ادعای مطرحشده از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مبنی بر «مخفیشدن شناورهای نظامی ایران در بنادر اقتصادی» را بهصورت کامل تکذیب کرد.
وی این ادعا را «کذب و غیرواقعی» خواند و تصریح کرد: هیچیک از شناورهای نظامی در بنادر تجاری و اقتصادی کشور حضور ندارند.
سخنگوی نیروهای مسلح با اشاره به آمادگی کامل نیروهای دفاعی کشور توضیح داد:در صورت هرگونه تهدید عملی علیه بنادر ایران، پاسخ متقابل و قاطع در چارچوب دفاع مشروع داده خواهد شد.
بر اساس اعلام رسمی نهادهای مسئول، فعالیت بنادر و اسکلههای تجاری کشور با ثبات کامل و در شرایط ایمن ادامه دارد.
وزیر صمت، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق ایران در مراسم روز ملی اصناف، از نقش تعیینکننده شبکه صنفی در مدیریت بازار طی جنگ اخیر سخن گفتند و تأکید کردند که حفظ آرامش بازار، جلوگیری از کمبود کالا و افزایش تابآوری اقتصادی بدون مشارکت اصناف امکانپذیر نبود.
کمتر از دو هفته پس از طرح مطالبه فعالان اقتصادی برای تقویت حمایتهای قضایی از تولید، دادگستری استان تهران با ابلاغ دستورالعملی ۵ بندی، فورسماژور ناشی از جنگ را در رسیدگی به پروندههای تولیدکنندگان آسیبدیده به رسمیت شناخت و بر حمایت قضایی و بانکی از این بنگاهها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست هماندیشی فعالان اقتصادی با رئیس مجلس، با تأکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای ایران و چین از سطح تجارت به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری، سه پیشنهاد راهبردی برای توسعه همکاریهای دو کشور در صنعت مس ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از بهرهبرداری واحد سولفورزدایی این کارخانه خبر داد و این دستاورد را نقطه عطفی در ارتقای زنجیره ارزش تولید این شرکت برشمرد.
Δ