معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، بر ضرورت حفظ ذخایر استراتژیک فرآوردههای سلامت به عنوان بیمهای مطمئن برای روزهای مبادا تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، نقی شهابی مجد، با تشریح سیاستهای کلان سازمان غذا و دارو در مدیریت منابع، به اهمیت ایجاد تعادل میان تأمین نیازهای جاری نظام سلامت و آمادگی در برابر اختلالات احتمالی زنجیره تأمین اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیمات اتخاذ شده در حوزه توزیع و ذخیرهسازی دارو، با نگاهی راهبردی و مبتنی بر مدیریت ریسک صورت میپذیرد تا پایداری خدمات درمانی در هر شرایطی تضمین گردد.
وی، حفظ ظرفیتهای استراتژیک را زیربنای امنیت دارویی کشور دانست و افزود: در سناریوهای بحرانی نظیر تحریمهای شدید، اختلالات جهانی یا حتی وقوع جنگ، دسترسی به منابع دارویی ممکن است با محدودیت مواجه شود؛ لذا نگهداری ذخایر کافی، پاسخی مسئولانه به تهدیدات بالقوه است تا سیستم سلامت در زمان بحران دچار وقفه نشود.
شهابی در خصوص دغدغههای مراکز درمانی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو با رصد لحظهای وضعیت بازار، تمام تلاش خود را برای تأمین بدون وقفه داروهای حیاتی به کار بسته است. همزمان، با اجرای مکانیزمهای دقیق چرخش موجودی، از انقضای داروهای ذخیره شده جلوگیری میشود و هیچگونه تضادی میان نیاز بیماران و الزامات امنیتی وجود ندارد.
وی در پایان تأکید کرد: رویکرد سازمان، پیشگیری از بروز کمبود از طریق برنامهریزی بلندمدت و حفاظت از ظرفیتهای ملی در برابر شوکهای خارجی است تا حق بیماران بر دسترسی به داروی با کیفیت و پایدار، تحت هیچ شرایطی خدشهدار نگردد.
پوکی استخوان از شایعترین عارضه های دوران سالمندی است که می توان با اقدامات مناسب در دوران جوانی و بزرگسالی؛ از وقوع آن پیشگیری کرد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به افزایش شدت تشعشعات خورشیدی در فاصله بهار تا اوایل پاییز، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در برابر پرتوهای فرابنفش تأکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت مشارکت همه بخشها در اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع، گفت: این برنامه یکی از مهمترین طرحهای تحولآفرین نظام سلامت است.
میلیونها نفر مکملهای روغن ماهی مصرف میکنند به این امید که مغزشان با افزایش سن، هوشیار و جوان باقی بماند.
Δ