سرپرست ادارهکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح توزیع متمرکز ذخایر راهبردی تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام بدون واسطه و مستقیماً به بیمارستانها ارسال می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، علی علیزاده، با تشریح تمهیدات اندیشیدهشده در حوزه تأمین، انبارش و مدیریت تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: با هماهنگیهای صورتگرفته با دستگاههای ذیربط، جریان تأمین تجهیزات پزشکی با تداوم و پایداری همراه بوده و اقلام راهبردی پیشتر تأمین و ذخیرهسازی شده بود.
وی افزود: خوشبختانه زنجیره تأمین پیش از شرایط ویژه جاری بهصورت پایدار مدیریت شد و به جز موارد محدود، نیازی به آزادسازی گسترده ذخایر راهبردی احساس نشد.
علیزاده با اشاره به تأمین ملزومات و تجهیزات بیمارستانی، ادامه داد: در دوره اخیر، چالشهای مربوط به تجهیزات سرمایهای بیمارستانها با سرعت پیگیری و مرتفع گردید و دستورالعملهایی برای تسهیل خدمات گارانتی و تعمیرات از طریق شرکتهای همکار و جایگزین به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: تاکنون نیازی به بهرهبرداری از ذخایر راهبردی تجهیزات پزشکی بهجز در موارد خاص و هدفمند وجود نداشته و تنها اقلامی با تاریخ انقضای کمتر از شش ماه با هماهنگی معاونت درمان، سطحبندی و توزیع آنها با مدیریت بهینه انجام شد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر لزوم آمادگی کامل شبکه توزیع و ارائه خدمات دارویی در شهرهای تهران، قم و مشهد تأکید کرد.
سرانجام برنامه پزشک خانواده شهری، بعد از سال ها چشم انتظاری، قرار است از اول تیر ۱۴۰۵ در چند شهر کشور عملیاتی شود تا شاهد شکسته شدن طلسم مهم ترین برنامه ملی در حوزه سلامت باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی تجویز و مصرف دارو، از تشدید نظارتها برای مقابله با مصرف غیرمنطقی داروها و مدیریت منابع سلامت خبر داد.
تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و خبرگزاری مهر امضا شد.
Δ