رئیس کل بانک مرکزی گفت: هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین ارز مورد نیاز دارو وجود ندارد و پیشبینیها و برنامهریزیهای لازم در این باره انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران شرکتهای دارویی و بانکهای عامل گفت: بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی و دستگاههای مرتبط، حمایت از صنعت دارو و تسهیل تأمین مالی این بخش را با جدیت دنبال میکند.
در این نشست، تسهیل تأمین ارز و نقدینگی صنعت دارو، راهکارهای رفع موانع ارزی و حمایت از نقدینگی ریالی شرکتهای داروسازی بررسی شد. همچنین بر ضرورت تسریع در فرآیندهای ارزی و بانکی برای حمایت از تولید و تأمین داروی کشور تأکید شد.
گفتنی است راهکارهای تأمین نقدینگی ریالی مورد نیاز شرکتهای داروسازی از محل گواهی سپرده خاص مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد هماهنگیهای لازم میان شبکه بانکی و فعالان صنعت دارو در این زمینه انجام شود.
رئیس و اعضای هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بستهبندی دارویی؛ با اشاره به وضعیت بازار دارویی کشور، به طرح مهمترین مسائل و مشکلات صنعت مواد دارویی در داخل پرداختند.
رئیس جمهور با تأکید بر نقش راهبردی نظام سلامت در تحقق عدالت در سلامت، استقرار مؤثر برنامه پزشکی خانواده و مدیریت بهینه منابع را از الزامات تحول در حکمرانی سلامت کشور برشمرد.
وزیر بهداشت، با اشاره به تجربه موفق نظام سلامت در مدیریت بحرانها،گفت: آمادگی کادر درمان و برنامهریزی علمی، ظرفیتهای دانشگاهی را به ابزاری برای ارائه خدمات مؤثر در شرایط سخت تبدیل کرده است.
شمیرانات- سخنگوی اورژانس استان تهران گفت: آتشسوزی در محدوده میدان تجریش ۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت.
Δ