با حضور وزیر راه و شهرسازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینههای مشترک همکاری دو وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفت و تفاهمنامهای در حوزه تأمین زمین و ساخت مسکن برای کارکنان وزارت ارتباطات به امضا رسید.
به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی؛ توافق شد که در چارچوب این تفاهمنامه، زمین و امکانات لازم برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق شهری و شهرهای جدید به کارکنان فاقد مسکن وزارت ارتباطات اختصاص یابد.
هاشمی در این نشست با تأکید بر اینکه توجه به معیشت کارکنان از ابتدای مسئولیت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در دو دهه گذشته این موضوع کمتر مورد توجه بود و امروز تأمین مسکن میتواند بخشی از خدمات و انگیزههای همکاران را جبران کند.
وی با اشاره به خروج برخی نیروهای تخصصی از وزارت ارتباطات به بخش خصوصی و خارج از کشور، تأمین مسکن را اقدامی حمایتی برای حفظ و تقویت انگیزه دانست.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه یک دستگاه زیربنایی است، افزود: افزایش انگیزه کارکنان نهایتاً به ارتقای کیفیت خدمات برای مردم منجر میشود.
او همچنین به ظرفیتهای مشترک میان دو وزارتخانه اشاره کرد و گفت: پروژه «جینف» یکی از این موضوعات است که بارها از سوی رئیسجمهور پیگیری شده است.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت کدپستی در کنار کدملی، خاطرنشان کرد: هویتبخشی مکان و کدپستی یکی از ارکان حکمرانی دادهمحور است که با همکاری نزدیک دو وزارتخانه دنبال میشود.
هاشمی بهرهوری ۸ درصدی و ۳۵ درصدی تکلیفشده قانونی را بدون بهرهگیری از فناوری غیرممکن دانست و توجه وزارت راه و شهرسازی به شهر هوشمند را ابتکاری ارزشمند خواند.
او گفت: وزارت ارتباطات آمادگی دارد همه زیرساختهای لازم برای توسعه شهر هوشمند را فراهم کند.
وزیر ارتباطات همچنین به هوشمندسازی ساختمانها برای کاهش ناترازی انرژی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات جهانی، این اقدام میتواند ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف انرژی را کاهش دهد و در کوتاهمدت بازگشت سرمایه داشته باشد.
هاشمی همچنین پیشنهاد کرد که وزارت راه و شهرسازی یک بندر را برای اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی انتخاب کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به گسترش همکاریهای مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزههای شهری، روستایی، جادهای، ریلی، فرودگاهی و بندری و هوشمند سازی فعالیتها از اجرای طرح مشترک لجستیک هوشمند با همکاری دو وزارتخانه خبر داد.
فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همکاریهای مشترک میان این وزارتخانه و وزارت ارتباطات در حوزههای مختلف با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به نقش این همکاریها در ارتقای خدماترسانی به مردم، افزود: در حوزه شهری، بهویژه در شهرهای جدید، توسعه فیبر نوری و زیرساختهای ارتباطی از جمله برنامههایی است که با همکاری وزارت ارتباطات اجرایی میشود.
صادق توسعه زیرساختهای ارتباطی در مناطق روستایی را نیز از برنامههای مشترک دانست و گفت: تلاش میشود خدمات ارتباطی به شکل بهینهتری در اختیار ساکنان مناطق روستایی قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین بر اهمیت اجرای فیبر نوری در حریم جادهها و آزادراهها تأکید و اضافه کرد: پوشش راداری و رادیویی در مسیرهای جادهای از دیگر موضوعاتی است که با همکاری وزارت ارتباطات پیگیری خواهد شد.
وی به همکاریهای مشترک در حوزه فرودگاهی نیز اشاره کرد و گفت: توسعه اراضی فرودگاهی بهمنظور گسترش خدمات پستی و افزایش سرعت پردازش محمولهها، بهویژه در فرودگاه پیام، از جمله محورهای مورد توافق است.
صادق در ادامه افزود: در بخش بندری نیز هوشمندسازی بنادر با همکاری وزارت ارتباطات سرعت خواهد گرفت تا خدمات تخلیه و بارگیری کالاها به شکل بهینهتری انجام شود.
وی با بیان اینکه پروژه لجستیک هوشمند یکی از مهمترین طرحهای مشترک آینده است، اظهار کرد: این پروژه در حوزه حملونقل بار و مسافر با حمایت وزارت ارتباطات عملیاتی خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: مجموعه این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت و سرعت خدماترسانی به مردم انجام خواهد شد و در آیندهای نزدیک نتایج ملموس آن مشاهده میشود.
بر پایه این گزارش، در ابتدای جلسه نیز معاونان و مدیران وزارت ارتباطات موضوعاتی همچون پوشش ارتباطات جادهای، لجستیک هوشمند، حملونقل ترکیبی در فرودگاه پیام، تأمین زمین برای مرکز تجزیه و مبادله پست، رگولاتوری خانه هوشمند و همکاری در پیشبرد پروژه «جینف» را مطرح کردند.
در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری بین وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی با موضوع تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی کارکنان وزارت ارتباطات به امضای ستار هاشمی و فرزانه صادق رسید.
۵۸۵۸
برای دههها، تلویزیون، رادیو و روزنامهها مراجع اصلی ما برای دریافت اخبار روزانه بودند، اما اکنون این رویه تغییر کرده است. براساس جدیدترین تحقیقات، شبکههای اجتماعی برای اولینبار رسانههای سنتی را کنار زدهاند و به منبع شماره یک دریافت خبر برای تمام گروههای سنی تبدیل شدهاند.
تجربه ۸۸ روز محدودیت اینترنت، فرصتی کمسابقه برای سنجش عملکرد واقعی پیامرسانهای داخلی بود؛ پلتفرمهایی که میلیونها کاربر ناچار شدند برای ارتباطات روزمره، آموزش، کسبوکار و دریافت خدمات به آنها روی بیاورند. اکنون بررسی دهها نظر ثبتشده از سوی مخاطبان خبرآنلاین نشان میدهد که فراتر از آمارهای رسمی، بخش بزرگی از کاربران همچنان با مشکلات فنی، دغدغههای امنیتی و احساس اجبار در استفاده از این پیامرسانها دستبهگریبان هستند؛ مسائلی که به اعتقاد بسیاری از آنها مانع اصلی شکلگیری اعتماد عمومی به پلتفرمهای بومی شده است.
دانشمندان موفق به طراحی و ساخت یک دوربین سهبعدی انقلابی به نام «اسپایدرکم» شدهاند که با الگوبرداری از ساختار منحصربهفرد چشم عنکبوتهای جهنده، فواصل را با مصرف بسیار کم انرژی حتی کمتر از یک چراغ خواب محاسبه میکند.
رئیس اپلیکیشن سیگنال هشدار داد که دسترسی گسترده چتباتها به اطلاعات کاربران یک تهدید امنیتی است.
Δ