معاون وزیر ارتباطات در تازهترین اظهارات خود، ابعاد فاجعهبار قطع اینترنت در ۱۷ روز گذشته را تشریح کرد. بر اساس برآورد «احسان چیتساز»، تنها در بخش هسته و پلتفرمهای اقتصاد دیجیتال، ۳۴ هزار میلیارد تومان (همت) خسارت و عدمالنفع ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس برآورد «احسان چیتساز»، تنها در بخش هسته و پلتفرمهای اقتصاد دیجیتال، ۳۴ هزار میلیارد تومان (همت) خسارت و عدمالنفع ثبت شده است.
اپراتورها: شرکت ایرانسل با از دست دادن ۸۵٪ از درآمد خود (حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان) و همراه اول با افت ۵۰٪ درآمد (حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان) در یک بازه ۱۰ روزه روبرو شدهاند.
پلتفرمهای بزرگ: مجموعههایی نظیر دیجیکالا در روزهای نخست، تقریباً تمام ترافیک و ورودی خود را از دست داده و در ادامه با افت ۵۰ درصدی فعالیت مواجه شدند.
لجستیک: شرکت ملی پست با کاهش ۴۰ درصدی ترافیک مرسولات، با افت درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه شده است.
چیتساز هشدار داد که تبدیل فیلترینگ به یک رویه پایدار، کارکرد آن را در زمان بحران از بین برده و در آینده حتی قطع اینترنت هم جوابگو نخواهد بود. وی همچنین با انتقاد از طرحهایی مانند «اینترنت طبقاتی» یا «اینترنت سفید»، این رویکردها را تبعیضآمیز و تهدیدی برای امنیت ملی دانست و بر ضرورت وجود یک شبکه بیطرف و بدون تبعیض تأکید کرد.
۲۲۷۲۲۷
بازی شب گذشته ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ بالاخره طلسم پیک ترافیک اینترنت را بعد از قطعی ۸۸ روزه شکست و به عدد ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید.
اگر از کاربران قدیمی اندروید باشید، احتمالا به یاد دارید که چگونه نخستین نسخههای اندروید به نام دسرها نامگذاری میشدند، اما از اندروید ۱۰، نامگذاری سیستم عامل گوگل به این شیوه، به خاطرهها پیوست.
کمتر از یک هفته از انتشار رسمی سیستمعامل جدید گوگل میگذرد و اکنون کاربران میگویند مشکلات آزاردهندهای برای گوشیهای پیکسل آنها ایجاد شده است.
مایکروسافت در حال تغییر یکی از قدیمیترین رویههای خود در انتشار نسخههای جدید ویندوز است و به جای اینکه که هر سال یک نسخه جدید عرضه کند، قابلیتهای جدید را به صورت تدریجی ارائه میکند.
Δ