گرگان- قائممقام وزیر میراثفرهنگی گفت: سهم هر استان در افزایش تعداد موزهها و جذب گردشگر خارجی بهصورت دقیق مشخص شده و بودجهها به شکل هدفمند تخصیص پیدا می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح موزه عکاسخانه گرگان در جمع خبرنگاران گفت: وزارت میراثفرهنگی از بهمنماه سال گذشته تا اردیبهشتماه امسال، برنامه جامع خود را برای هفتمین برنامه توسعه کشور تدوین کرده که بر مبنای آن، وظایف و اهداف هر یک از پنج معاونت این وزارتخانه در سطح ملی و استانی بهصورت دقیق مشخص شده است.
وی افزود: در این چارچوب، پنج مدرسه تخصصی، چند شرکت وابسته و ۱۲ ادارهکل جدید طراحی شده و سند عملکرد یکساله بر اساس شاخصهای توسعهای تدوین شده است.
به گفته دارابی، یکی از اهداف اصلی این برنامه، افزایش تعداد موزههای فعال کشور از ۸۰۰ به یک هزار موزه تا پایان سال آینده است.
معاون میراثفرهنگی کشور با تأکید بر لزوم هدفمند شدن بودجهها و هزینهکردها اظهار کرد: تعیین سهم هر استان در دستیابی به اهداف کلان، موجب انسجام در اجرا و تخصیص اثربخش منابع خواهد شد.
ری- وزیر میراثفرهنگی و گردشگری با تأکید بر جایگاه تمدنی شهرری گفت: این شهر از کهنترین مراکز تمدنی ایران است، اما آنگونه که شایسته بوده در حوزههای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی معرفی نشده است.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به افزایش سفرهای زائران در ایام محرم و صفر، بر ضرورت دریافت کارنه دوپاساژ و گواهینامه بینالمللی برای تسهیل ترددهای برونمرزی تأکید کرد.
ایران با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری پایدار، در نشست تخصصی گردشگری سبز کشورهای آسیایی در باکو حضور مییابد.
متقاضیان گواهینامه رانندگی بینالمللی از این پس میتوانند در کنار نسخه فیزیکی، از نسخه دیجیتال این سند با قابلیت اعتبارسنجی برخط استفاده کنند.
Δ