اکوایران: رهبر انقلاب گفت: مذاکرهی با آمریکا در شرایط کنونی ضررهای بزرگی برای کشور دارد که شاید بشود گفت بعضی از این ضررها جبران ناپذیر هستند، یک چنین زیانهایی هم دارد، من حالا اینها را شرح خواهم داد.
به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛ اینکه میگوییم به سود ما نیست، برای ما فایدهای ندارد چون طرف آمریکایی پیشاپیش نتیجهی مذاکرات را معین کرده خودش، یعنی اعلام کرده که مذاکرهای را قبول دارد، میخواهد مذاکرهای بکند که نتیجهی آن مذاکره، تعطیل شدن فعالیتهای هستهای و غنیسازی در کشور ایران باشد.
یعنی بنشینیم پشت میز مذاکرهی با آمریکا و نتیجهی گفتگوهایی که با آنها خواهیم کرد این باشد که او، حرفی باشد که او گفته باید انجام بگیرد، اینکه دیگر مذاکره نیست، این دیکته است، این تحمیل است؛ بنشین مذاکره کن با یک طرفی که نتیجهی آن مذاکره الزاماً باید همان چیزی باشد که او میخواهد، همان چیزی باشد که او میگوید، این مذاکره است؟
طرف مقابل امروز اینجوری حرف میزند، میگوید مذاکره کنیم و از مذاکره این در بیاید که ایران غنیسازی نداشته باشد، حالا این غنیسازی را گفته، چند روز قبل از این معاونش اعلان کرد که ایران بایستی موشک هم نداشته باشد، نه موشک دور بُرد، موشک میان بُرد هم نباید داشته باشد، موشک کوتاه بُرد هم نداشته باشد، نباید داشته باشد.
یعنی ایران آنچنان دستش بسته و خالی باشد که حتی اگر چنانچه بهش تعرض شد به این پایگاه آمریکایی در عراق یا در فلان جا هم نتواند جوابی بدهد و پاسخی بدهد، معنای این حرف این است.
مذاکره کنیم تا این نتیجه بوجود بیاید! خب این سود نیست، این مذاکرهای است که در آن هیچ سودی وجود ندارد، همهاش به ضرر ماست این نتیجهی مذاکره. زورگویی است، تحمل زورگویی و تحمیل آمریکاست، این مذاکره نیست.
وقتی کسی با ایران اسلامی طرف است، اینجور توقعات، اینجور اظهارات، ناشی از نشناختن ملت ایران است، ناشی از نشناختن جمهوری اسلامی است، ناشی از این است که نمیداند فلسفه و مبنا و ممشای ایران اسلامی چیست، اینها را که نمیداند اینجوری حرف میزند، به قول ما مشهدیها «این حرف از دهن گویندهاش بزرگتر است» و قابل اعتنا نیست این حرف، این حرفی که بیایید مذاکره کنیم برای یک چنین چیزی. پس بنابراین برای ما سود ندارد.
افزایش قیمت جدید ایرانخودرو خیلیها را عصبانی کرده، اما شاید قبل از هر قضاوتی باید به یک عدد نگاه کرد؛ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آخرین طرح فروش این شرکت ثبتنام کردهاند، در حالی که تعداد خودروهای عرضهشده تنها کسری از این رقم بوده است. بازاری که در آن برای هر خودرو دهها نفر رقابت میکنند، طبیعتاً با کمبود عرضه و فشار تقاضا مواجه خواهد شد.
شرکت SAIPA شرایط جدید فروش مشارکت در تولید کراساوور آریا را اعلام کرد. بر اساس این طرح، متقاضیان میتوانند از ۷ تیرماه با پرداخت مبلغ علیالحساب یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان برای خرید این خودرو ثبتنام کنند؛ موعد تحویل نیز تابستان تا پاییز ۱۴۰۶ خواهد بود.
سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از آغاز فرآیند ثبتنام جدید خبر داد و اعلام کرد متقاضیان باید از اول تا هشتم تیرماه با مسدود کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، شرایط حضور در طرح عرضه خودروهای وارداتی را فراهم کنند.
گزارش امروز اکوایران از بازار خودرو از ثبات قیمتها حکایت دارد. به جز افت جزئی چند مدل داخلی، بازار مونتاژی و وارداتی کاملاً بدون نوسان بود.
Δ