شهرداران سه شهر شیراز، اصفهان و یزد تصمیم دارند در اقدامی مشترک براساس تفاهمنامه گردشگری که بین سه شهردار امضا شده، در هفته فرهنگی قطر شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از روز گذشته ۲۳ بهمن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز شده و تا روز ۲۶ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، سه غرفه ویژه مثلث گردشگری ایران (شیراز، اصفهان و یزد) برپا شده است.
این اقدام برای اولین بار است که سه شهرداری از شهرهای مهم گردشگری کشور در کنار هم براساس یک تفاهمنامه سه جانبه در نمایشگاه گردشگری شرکت کردهاند. به همین دلیل اکنون در میان غرفههای مختلف نمایشگاه گردشگری تهران، این سه شهر نیز به معرفی جاذبههای خود با ارائه سوغات، صنایع دستی و معرفی جاذبههای گردشگری میپردازند.
حالا قرار است بر این اساس تا یک ماه دیگر به صورت مشترک در هفته فرهنگی قطر نیز شرکت کرده و جاذبههای این شهر را به نمایش بگذارند.
برگزاری هفتههای فرهنگی در شهرها و کشورهای مختلف یکی از مواد تفاهمنامه ای است که شهرداران اصفهان، شیراز و یزد به تازگی امضا کردهاند.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به افزایش سفرهای زائران در ایام محرم و صفر، بر ضرورت دریافت کارنه دوپاساژ و گواهینامه بینالمللی برای تسهیل ترددهای برونمرزی تأکید کرد.
ایران با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری پایدار، در نشست تخصصی گردشگری سبز کشورهای آسیایی در باکو حضور مییابد.
متقاضیان گواهینامه رانندگی بینالمللی از این پس میتوانند در کنار نسخه فیزیکی، از نسخه دیجیتال این سند با قابلیت اعتبارسنجی برخط استفاده کنند.
مدیرکل تجاریسازی صنایعدستی، کمبود سرمایهگذاری و تعداد محدود صادرکنندگان تخصصی را بزرگترین چالش صادرات صنایعدستی دانست.
Δ