شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری شاهرود با خلاءهای جدی روبرو است، گفت: این مهم ناشی از عدم وجود زیرساختها است.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد عجم ظهر پنجشنبه در دیدار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان شاهرود با استاندار جدید سمنان به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه شاهرود، خواستار توجه استانداری سمنان به تسهیل گری در امر سرمایه گذاری شد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی میتواند تحولات خوب اقتصادی و اشتغال را برای شاهرود و میامی به دنبال بیاورد، افزود: توجه به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی کشورمان است.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی های انرژی موجود در کشور و استان سمنان بیان داشت: شهرستانهای شاهرود و میامی با دارای بودن ۳۰۰ روز آفتابی مستعد ترین مکانها برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی هستند اما توجهی به این ظرفیتها نشده است.
عجم در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه گردشگری شاهرود با خلاء های جدی روبرو است، گفت: این خلاء ها ناشی از عدم وجود زیرساختها است.
وی همچنین بیان کرد: بهره گیری اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به منظور تکمیل پروژههای نیمه تمام، از دیگر مولفههایی است که میتواند حوزه اقتصادی را تقویت کند.
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برنامهریزی برای اجرای طرح زنگ میراث و موزه در مدارس کشور خبر داد.
سوادکوه- پلهای تاریخی، تونلهای قدیمی و جنگل میلیون ساله هیرکانی در امتداد مسیر ریلی سوادکوه چشماندازی کمنظیر ساختهاند، مسیری که امروز به مقصدی جذاب برای گردشگران وعکاسان تبدیل شده است.
معاون گردشگری کشور در یادداشتی با اشاره به جایگاه آیینهای سوگواری ماه محرم، این مناسک را از مهمترین جلوههای فرهنگ دینی و میراث معنوی جهان اسلام دانست.
سرپرست معاونت صنایعدستی از طی شدن فرآیند ثبت جهانی عبای نائین خبر داد و گفت: این دستبافته پس از ثبت ملی نشان جغرافیایی، برای ثبت بینالمللی به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و به ثبت رسید.
Δ