یک عضو انجمن دیابت ایران گفت: برای خروج از چرخه معیوب چاقی و مقاومت به انسولین، باید عوامل اولیه مانند شکر، نوشابه و روغنهای ترانس و پالم را حذف و تعادل را در مصرف لبنیات پرچرب رعایت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی خانی عضو انجمن دیابت ایران به موضوع مهم «روزهگیری داخلی» یا همان اینترمیتنت فستینگ پرداخت و توضیح داد: شروع این روش ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد، اما با برنامهریزی دقیق قابل اجراست.
این متخصص تغذیه در ادامه به بررسی نیازهای بدن بر اساس جنسیت و وضعیت فیزیولوژیک پرداخت و گفت: بستگی به افراد یا جنسیتها دارد. خانمها به حدود یک هزار و دویست تا هزار و پانصد کالری نیاز دارند و برای آقایان این عدد تقریبا یک هزار و پانصد تا یک هزار و هشتصد هم جا دارد.
وی با تاکید بر اهمیت خواب با کیفیت، خاطرنشان کرد: یک خواب با کیفیت و ممتد که دیگر صبح خسته نباشیم مدت زمانش هم شش تا هشت ساعت است.
خانی در مورد روغنهای ترانس، پالم و همچنین لبنیات پرچرب مانند خامه و سرشیر، توضیح داد: من منظورم این نیست که اصلا مصرف نکنید. به عنوان یک فرد از تمام مواهب الهی باید بهرهمند باشیم، ولی تعادل شرط اصلی است. یعنی اگر خامه میخورم در آن روز روغنهای دیگر را کنار بگذارم.
این کارشناس در تشریح مکانیزم آسیبرسانی قندهای ساده به بدن، به چرخه معیوب انسولین اشاره کرد و ادامه داد:با افت قند فرد دیابتی غذای زیاد مصرف می کند.چاق میشود. مقاومت به انسولین پیدا میکند و به حلقه معیوب گرفتار می شود.
خانی درمصاحبه با رادیو گفتگو به سومین عامل مهم یعنی روغن اشاره کرد و هشدار داد: عامل سوم روغن است که مصرف خود روغن به ویژه روغنهایی که به آن ترانس می گویند باید محدود شود.
احساس خوابآلودگی بیش از حد در طول روز میتواند نشانه هشدار دهنده فشارخون بالا باشد، به خصوص اگر در شب نیز برای خوابیدن مشکل داشته باشید.
رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم بررسی جامع ترکیبات مکملهای غذایی،گفت: تمامی اجزای فرمولاسیون باید از منظر منشأ و انطباق با الزامات حلال مورد ارزیابی قرار گیرد.
رژیم غذایی و ورزش ممکن است در پیشگیری از بیماریهای مزمن از داروهای رایج دیابت قویتر باشند.
یک مطالعه جدید میگوید افراد مبتلا به بیماری خودایمنی و چاقی ممکن است با مصرف Ozempic یا Zepbound خطر لخته شدن خون و مرگ در آنها کاهش یابد.
Δ