معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، بر ضرورت خرد جمعی و تعامل سازنده میان معاونتهای غذا و دارو با رؤسای دانشگاهها برای جذب بهینه منابع تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، نقی شهابی مجد، در نشست معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی، بر ضرورت خرد جمعی برای حل معضلات تأکید کرد و گزارشی از وضعیت اعتبارات سرمایهای و نحوه تخصیص بودجه بر اساس شاخصهای عدالتمحور ارائه داد.
بخش مهمی از اظهارات وی، به موضوع انباشت بدهیهای دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داشت که راهحل آن را در استقلال حسابهای درآمدی این حوزه در دانشگاهها میداند.
شهابی بر لزوم تعامل سازنده میان معاونتهای غذا و دارو با رؤسای دانشگاه و معاونین توسعه برای جذب بهینه منابع تأکید کرد و خواستار اصلاح فرآیندهای مالی جهت بهبود وضعیت سلامت کشور شد.
به گفته وی، این منبع در واقع نمایی کلی از دغدغههای حاکمیتی در حوزه نظارت بر دارو و تجهیزات را به تصویر میکشد.
در این نشست، چالشهای حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و ساختمان، و همچنین تأمین ابزار مورد نیاز معاونتها برای انجام وظایف حاکمیتی سازمان مورد بحث قرار گرفت.
محدودیتهای شدید اعتباری، تأمین و ابلاغ اعتبارات هزینههای جاری، و پیشبینی تأمین بخش قابل توجهی از اعتبارات سرمایهای با تأکید بر تخصیص عادلانه منابع بر اساس شاخصهای کارشناسی، از دیگر محورهای مهم این جلسه بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامهریزیهای گسترده برای برگزاری مراسم تشییع قائد شهید انقلاب، از آمادگی کامل نظام سلامت در این مراسم خبر داد.
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت بدون توجه به تابعیت افراد، خدمات سلامت را در اختیار همه ساکنان کشور قرار میدهد.
یک فوق تخصص غدد، با عنوان این مطلب که اختلالات تیروئید میتواند بر باروری تأثیر بگذارد، گفت: تشخیص و درمان به موقع این اختلالات، نقش مهمی در بهبود شانس باروری دارد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از ابلاغ توافقنامه اجرای برنامه پیشگیری سطح چهارم به ادارات کل بیمه سلامت استانها خبر داد.
Δ