دبیر شورایعالی نظام پزشکی گفت: بدعهدی بیمهها ضربهای جدی به اقتصاد درمان و کیفیت خدمات است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، محمد دوزنده نرگسی دبیر شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به مباحث مطرحشده در دومین و سومین جلسات شورایعالی این سازمان، تأکید کرد: بدعهدی بیمهها در پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات درمانی، ضربهای بزرگ به اقتصاد درمان و کیفیت خدمات سلامت کشور وارد کرده است.
وی با بیان اینکه تأخیرهای چندماهه در پرداخت صورتحسابهای مؤسسات درمانی، فشار مضاعفی به کادر درمان و مجموعههای پزشکی وارد میکند، افزود: در شرایط تورم موجود، افزایش هزینههای تأمین تجهیزات پزشکی و هزینههای سنگین تعمیر و نگهداری آنها، ادامه این روند شرایط را برای نظام سلامت کشور بسیار دشوار کرده است.
دبیر شورایعالی نظام پزشکی تصریح کرد: با توجه به درخواستهای متعدد جامعه پزشکی، موضوع مطالبات معوق و نحوه پرداخت از سوی بیمهها در دستور کار شورایعالی قرار گرفت و پس از بحث و بررسی، مصوب شد سازمان نظام پزشکی از تمامی ظرفیتهای موجود خود برای پیگیری این موضوع استفاده کند.
نرگسی خاطرنشان کرد: این پیگیریها از طریق مذاکره با دستگاههای ذیربط و در صورت لزوم از مسیرهای حقوقی و قضایی دنبال خواهد شد تا حقوق قانونی اعضای سازمان در این حوزه بهطور کامل استیفا شود.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر لزوم آمادگی کامل شبکه توزیع و ارائه خدمات دارویی در شهرهای تهران، قم و مشهد تأکید کرد.
سرانجام برنامه پزشک خانواده شهری، بعد از سال ها چشم انتظاری، قرار است از اول تیر ۱۴۰۵ در چند شهر کشور عملیاتی شود تا شاهد شکسته شدن طلسم مهم ترین برنامه ملی در حوزه سلامت باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی تجویز و مصرف دارو، از تشدید نظارتها برای مقابله با مصرف غیرمنطقی داروها و مدیریت منابع سلامت خبر داد.
تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و خبرگزاری مهر امضا شد.
Δ