انجمن داروسازان ایران، نسبت به تصمیمات خلاف توافقات قبلی بعضی شرکت های پخش دارویی در توزیع شیرخشک، به شدت انتقاد کرد و خواستار پیگیری موضوع از سوی سازمان غذا و دارو شد.
به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کلانتری خاندانی، رئیس انجمن داروسازان ایران، در نامهای به شهرام شعیبی، مدیرکل فرآوردههای طبیعی، سنتی، شیرخشک و مکمل سازمان غذا و دارو، ضمن اعلام اعتراض انجمن و داروخانه های کشور نسبت به کاهش بلاوجه مدت تسویه فاکتورهای شیرخشک به ۶۰ روز، گفت: از آنجا که اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی شرکتهای توزیع شیرخشک برندهای زیرمجموعه نستله (نان و گی گز)، مغایر با بخشنامهها و تفاهمات قبلی و بدون توجه به شرایط بحرانی داروخانه ها صورت گرفته، مخالفت جدی تمامی داروخانههای کشور و انجمن داروسازان ایران را در پی داشته است.
وی ضمن تاکید بر اجرای بخشنامه ابلاغی ادارهکل فرآوردههای طبیعی، سنتی، شیرخشک و مکمل سازمان غذا و دارو و لزوم تصحیح مدت تسویه فاکتورهای صادره اخیر به ۹۰ روز، اظهار داشت: مسئولیت تام هرگونه عوارض احتمالی و کمبود برای مردم در سطح عرضه و داروخانه ها، بر عهده شرکتهای مذکور است و دستور عاجل برای بازگشت شرایط به شرایط پیش از جنگ رمضان مورد تقاضای جدی است.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، بر ضرورت گفتگوی وزارت بهداشت با سازمان صنفی پرستاران برای مدیریت مشکلات و عبور از بحران ها و اعتراض ها، تاکید کرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد حیوانگزیدگی در کشور با شتاب زیادی در حال وقوع است.
رئیس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقویت پوشش بیمهای داروها تأکید کرد و گفت: حمایت از بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن و صعبالعلاج باید در اولویت سیاستگذاریهای حوزه سلامت قرار گیرد.
سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد آنژیوگرافی عروق کرونر در بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
Δ