لنوو، اچپی و دل، سه غول بزرگ صنعت کامپیوتر، در حال بررسی گزینههایی برای راهاندازی تأسیسات تولیدی در عربستان سعودی هستند.
به گزارش خبرآنلاین، عربستان با هدف جذب شرکتهای فعال در چین، تلاش دارد تولیدکنندگان فناوری را به انتقال خطوط تولید به شبهجزیرهی خود ترغیب کند؛ اقدامی که با افزایش نگرانیها دربارهی تعرفههای تجاری ترامپ سرعت گرفته است.
لنوو با حمایت یک سرمایهگذاری دو میلیارد دلاری از سوی زیرمجموعهای از صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان (PIF)، تصمیم خود را برای ساخت کارخانهی مونتاژ کامپیوتر و سرور در ریاض اعلام کرده است. اچپی و دل نیز پس از دعوت مقامات محلی، تیمهایی را برای بررسی و شناسایی مکانهای احتمالی ساخت اعزام کردهاند.
به نقل از زومیت، عربستان چند تولیدکنندهی قراردادی (ODM) از جمله فاکسکان، کوانتا، ویسترون، کامپال و اینونتک را به انتقال خطوط تولید به منطقه دعوت کرده است؛ اما این شرکتها هنوز مردد هستند. شرکتهای مذکور موفقیت احتمالی در عربستان را وابسته به آمادگی مشتریان و عوامل زیرساختی و لجستیکی میدانند.
برای جذب سرمایهگذاران، دولت عربستان وعدههایی مثل دسترسی ترجیحی به قراردادهای دولتی داخلی و آفریقایی و ساخت رایگان کارخانه را مطرح کرده است. در کنار آن، تولیدکنندگان از تعرفهی ۱۰ درصدی متقابل در تجارت با آمریکا بهرهمند میشوند؛ عددی که در مقایسه با تعرفهی ۲۴۵ درصدی علیه واردات از چین، بسیار پایینتر است.
لنوو دلیل اصلی ورود به پروژه را ظرفیت بالای بازار عربستان و نفوذ به بازارهای آفریقایی عنوان کرده است. یانگ یوانچینگ، مدیرعامل لنوو، میگوید این همکاری استراتژیک، منابع و انعطافپذیری مالی قابل توجهی برای رشد لنوو فراهم میکند. کارخانهی لنوو تا سال ۲۰۲۶ بهطور کامل راهاندازی میشود.
تولیدکنندگان قراردادی همچنان ترجیح میدهند در ویتنام، تایلند و مکزیک باقی بمانند؛ کشورهایی که زیرساختهای تأییدشده و دسترسی به توافقهای تجاری با آمریکا را در اختیار دارند؛ چراکه بیشتر به زنجیرهی تأمین موجود و زیرساختهای توسعهی محصول وابستهاند.
اقدامات عربستان بخشی از برنامهی کلان «چشمانداز ۲۰۳۰» این کشور است که هدفش کاهش وابستگی اقتصادی به نفت و تبدیل به یک قدرت تجاری چندبُعدی محسوب میشود.
۵۸۵۸
بازی شب گذشته ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ بالاخره طلسم پیک ترافیک اینترنت را بعد از قطعی ۸۸ روزه شکست و به عدد ۷.۵۶ ترابیت بر ثانیه رسید.
اگر از کاربران قدیمی اندروید باشید، احتمالا به یاد دارید که چگونه نخستین نسخههای اندروید به نام دسرها نامگذاری میشدند، اما از اندروید ۱۰، نامگذاری سیستم عامل گوگل به این شیوه، به خاطرهها پیوست.
کمتر از یک هفته از انتشار رسمی سیستمعامل جدید گوگل میگذرد و اکنون کاربران میگویند مشکلات آزاردهندهای برای گوشیهای پیکسل آنها ایجاد شده است.
مایکروسافت در حال تغییر یکی از قدیمیترین رویههای خود در انتشار نسخههای جدید ویندوز است و به جای اینکه که هر سال یک نسخه جدید عرضه کند، قابلیتهای جدید را به صورت تدریجی ارائه میکند.
Δ