یکی از مباحثی که این روزها پیرامون بازار خودرو مورد توجه قرار گرفته، مسئله واردات خودرو در شرایط فعلی است.
سؤال اصلی هم اینجاست که آیا واردات خودرو میتواند در وضعیت فعلی ادامه پیدا کند یا نه؟
اما قبل از پاسخ به این سؤال، باید به یک نکته مهم توجه کرد؛آیا تأثیر واردات فقط محدود به خریداران متمول خودروهای وارداتی میشود، یا مسئله واردات، بازاری را تحت تأثیر قرار میدهد که حتی خریداران خودروهای داخلی هم بخشی از آن هستند؟
براساس اطلاعات رسیده ورود خودروهای شخصی از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) فعلاً منتفی است و فقط حملونقل عمومی با محدودیت شعاع حرکتی مشخص مجاز به فعالیت خواهد بود.
تحولات اخیر در زنجیره تولید خودروسازان بزرگ جهان، از مرسدسبنز و فورد گرفته تا گروه فولکسواگن، نشان میدهد صنعت خودرو وارد مرحلهای از بازنگری عمیق در استراتژیهای سرمایهگذاری و مسیرهای فناورانه خود شده است. تصمیم این شرکتها برای تعدیل یا حتی تعویق بخشی از برنامههای برقیسازی کامل تا افق ۲۰۳۰، بیش از آنکه یک تغییر تاکتیکی باشد، نشانهای از اصلاح یک تصور خطی و سادهانگارانه درباره آینده بازار خودرو است.
شرکت سایپا از آغاز طرح فروش مشارکت در تولید برخی محصولات خود ویژه متقاضیان طرح عادی (از محل مازاد طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) خبر داد.
موضوع واردات خودرو بار دیگر به یکی از بحثهای داغ این روزهای بازار تبدیل شده است؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پیش از ۱۲ آذر ۱۴۰۴ به نام مالک شده و پلاک کشور محل اقامت را دریافت کردهاند، در صورت ثبت سفارش و دریافت تأییدیههای لازم، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.
Δ